Trivsel og karakterer

Her kan du se udviklingen i Distriktsskole Smørums karaktergennemsnit i de bundne prøvefag efter 9. klasse.

Grafernen i nedenstående fil viser progressionen i karaktererne i de bundne prøvefag de seneste fem år.

De bundne prøvefag er: dansk (læsning, retskrivning, skriftlig fremstilling og mundtlig), matematik (matematiske færdigheder og matematisk problemløsning), engelsk (mundtlig) og fysik/kemi (praktisk/mundtlig).

Distriktsskole Smørum har kommunale specialklasser og resultaterne herfra indgår i statistikken.

Generelt ligger Distriktsskole Smørum højt når det gælder udtræksfag som geografi, tysk, fransk, historie osv. Disse resultater indgår ikke i statistisk materiale.

Fælles for alle skoler gælder, at karakterer ved folkeskolens prøver gives ud fra en vurdering foretaget af lærer og en censor.

Uddannelsesstatistik - Karakterer

2022-2023