Lærerstuderende

Kære kommende lærerstuderende,

Velkommen til jeres spændende rejse mod at blive dygtige og engagerede lærere!

Vi vil gerne opfordre jer til at dykke ned i det vedhæftede materiale, som indeholder vigtige oplysninger om jeres praktikforløb på Boesagerskolen og Balsmoseskolen. Disse praktikophold vil være afgørende skridt i jeres uddannelsesrejse, hvor I får mulighed for at omsætte jeres teoretiske viden til praktisk undervisningserfaring.

Når I læser om Distriktskole Smørum, er det en god idé at sætte jer ind i skolernes værdier, undervisningsmetoder og elevsammensætning. Dette vil give jer et solidt grundlag for at forstå skolemiljøet og tilpasse jeres tilgang i klasselokalet.

Det vedhæftede materiale om jeres kommende praktikforløb vil indeholde informationer om forventninger og samarbejdspartnere. Brug tiden inden praktikken på at forberede jer mentalt, undersøge de faglige emner, I skal undervise i, og overveje, hvordan I bedst kan støtte elevernes læring og udvikling.

Husk, at praktikopholdene ikke kun handler om at undervise, men også om at lære af jeres erfaringer, reflektere over jeres praksis og udvikle jeres pædagogiske færdigheder. Så brug os endelig undervejs, hvis du undres.

Vi ønsker jer en givende og lærerig tid på Distriktskole Smørum.